måndag 30 september 2013

Mitt nya liv med Lchf

Jag började mitt nya liv i september 2012 , och det var med en kost som heter Lchf ( low carb high fat ) i december slutade jag dock för att jag ville äta alla godsaker till jul , pappa hade gått bort och jag tappade mig själv i det livet jag mådde så bra i . Januari 2013 började jag ta upp Lchf igen och mina kilo började att röra sig neråt , jag blev piggare och mådde så bra ! 

21 mars blev jag opererad för allvarliga cellförändringar i underlivet och dom tog då bort min livmoder . 
Lite känslomässigt var det klart men jag tänkte : JAG ÄR FRISK !! Jag fortsatte med Lchf och började även att köra periodisk fasta där jag har ett ät fönster på 8 timmar och fasta 16 timmar , 16:8 . 
Då försvann snabbt många kilo och jag mår så himla bra av att äta bara 2ggr om dagen !
Jag har nu ett par kilo kvar och sätter nu in nådastöten , med fasta som heter 5:2 där man äter Lchf fortfarande 5 dagar och dom andra 2 fastar man med Max 500 kalorier/dag . 
1:a veckan gick jag ner 2 kg med 5:2 tjohooo !! Får se nu på fredag vad vågen visar ! 
Jag vet att man inte ska titta så mycket på vågen utan mäta sig istället , men för mig som viktpendlat mycket betyder det mycket att veta att jag inte går upp i vikt om jag skulle göra ett medvetet val och äta kolhydrater . 

Jag önskar att fler människor kunde få må så bra som jag gör ! Känner mig som en helt ny människa !
Jag har fått många instagram vänner som peppar och är helt underbara med en så go och hjärtlig ton så vissa känns det som man känner utanför instagram med !! 

Ska försöka att börja blogga mer igen även om ingen läser för detta är mina tankar som jag skriver av mig här med .. 

Ha ett det så bra och lev livet ❤ kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3