lördag 28 januari 2012

Min arbetskamrats son....

Tulpaner är första inkörsporten till VÅREN , det är så underbart vackert att titta på ,älskar dom!

Min arbetskamrat var på jobb för lite sen med sin son som snart fyller 4 år. Vilken underbar ålder! Jag frågade han vad dom skulle göra idag när det var fredag , då svarade han att det är fredagsmys idag :) Jag frågade vad det innebar och han svarade att då spelar han tv-spel med pappa och mamma och äter godis . Jag kommer så väl ihåg när mina gossar var i den åldern och dom tyckte det var så mysigt på fredag och lördagar. Jag kan säga , att det lever fortfarande kvar trots att dom är 21 och 17 år gamla. när vi ska ha middag på lördagar så går det till exempel inte med vad för någon mat som helst utan det ska vara lite " lyxigare " mat , skulle vi säga att vi ska ha t.ex spagetti och köttfärssås ( bara ett exempel på enkel mat ) så får vi höra att det inte är någon lördagsmat ;) Skulle vi ha det på söndag , då är det ingen söndags mat för då äter man husmanskost t.ex kalops , eller stek i ugnen med sås och potatis .Det är roligt att se och höra att det lever kvar från att dom är små tills dom är vuxna .... Traditioner är till för att hållas har jag fått sagt till mig :) tjolahopp alla och trevlig kväll <3

4 kommentarer:

  1. Det är nåt speciellt med fredagsmys! Tilde börjar prata om fredagsmys redan tidigt i veckan! :) Härligt! Kram på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie : det är det absolut och att dom sen tycker att det är lika mysigt ju äldre dom blir är ju härligt <3

      Radera
  2. Visst är det härligt med traditioner! Jag har tre tomtar som måste vara i köksfönstret vid jul enligt barnen! :)

    SvaraRadera
  3. Jessica : ja är dom bara fina så är det inga problem men vissa saker vill man bara inte sätta fram ;)

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3