lördag 21 januari 2012

Leva i nuet ....

Att leva i nuet kan vara svårt , hur ofta tänker vi på vad vi gjorde för flera år sedan och hur bra det var , eller så tänker vi, om 4 månader har vi semester , så skönt.
Jag körde till stan och hämtade mina älskade barn när jag tänkte ... herregud klockan är redan 1400 , var har denna dagen tagit vägen... men vänta lite nu tänkte jag , stanna upp i din tanke... du lever här och nu , ta vara på nuet alldeles precis nu och njut av det...istället för att hela tiden leva mot klockan,och titta på var tiden har blivit av .
Livet är som ett hjul som bara snurrar hela tiden ....
Stanna hjulet och sitt kvar , njut av vad du har just nu.. hälsan ..livet .. osv..
Finns det något mer du behöver ???
Lev nu, imorgon vet vi inte vad som händer ...
tjingeling ....

1 kommentar:

  1. Hej evis ;) tack för din fina hälsning, jag undrar bara hur de ska gå till att jag målar din hylla ? jag bor i eskilstuna ;) eller har du vägarna förbi ?
    kram pia

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3