onsdag 14 mars 2012

Skilja på mitt och ditt ...

Var och handlade med min mamma och mamma hade betalat och var klar , och jag stod och packade ner varorna till henne . Kassörskan hade börjat med nästa kund och medan mamma la ner sina pengar så tog mamma " sin " Kvällsposten som kassörskan så snällt hade lagt där uppe vid sidan . Men ... Det var inte hennes utan nästa kunds ... Varpå han säger något spydigt till mamma , och jag säger i samma ögonblick till mamma att det inte är hennes tidning utan den har jag packat ner . Sen vänder jag mig till " gubben " och säger : tror du verkligen att hon skulle stjäla en tidning ? Isåfall finns det väl bättre saker att stjäla om man skulle vilja det . Aja säger han det är 10:- !!! Ja och barn svälter i världen sa jag , men här får du 10:- av mig för det har jag råd att ge dig för besväret !! Hoppas du får en trevlig dag ... Helt otroligt att man kan reta upp sig på något sådant , men jag tror att han lider mest själv .. Tjolahopp <3

3 kommentarer:

  1. Ha ha, härlig kommentar du gav gubben! :) You Go girl!! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!Min fina vännina som jag vandrade med har med en blogg. Hon gjorde ett inlägg igår som kan vara intressant för dig.
    http://nonnashus.wordpress.com/
    Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Slår vad om att gubben var i 60-års åldern!
    Bra gjort av dig!
    kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3