fredag 2 mars 2012

Min vän "kackerlackan "....

Jag har en vän som är sambo och har 2 underbara barn och en hund . När deras son föddes blev deras hund svårt sjuk . Den fick avlivas eftersom den hade svåra epileptiska anfall , mycket svårt att avliva en så ung hund , tror han var 2 år . En kort tid efter gick hennes svärfar bort rätt så fort i cancer .
Det tog hårt på henne eftersom att han stod henne så nära. Givetvis tog det även hennes sambo hårt eftersom att det är hans pappa . Hon fick sitt andra barn strax efter som visade sig ha en svår sjukdom som kräver mycket av både henne och av hennes nära .
Det har varit en tuff period för henne men en starkare människa har jag nog aldrig mött ! Jag kallar henne för kackerlackan , för det är hon som står kvar när vi andra faller .. Så stark är hon . Kram till dig du underbara ... ( jag hoppas att jag inte har skrivit något fel och ber isåfall om ursäkt för det ) det finns så mycket mer att skriva , men vill inte på ngt sätt lämna ut henne och hennes familj helt , så detta är bara en väldigt väldigt väldigt kort berättelse om en .. Never ending story .... <3

2 kommentarer:

  1. Fint skrivit Eva! Håller med dig fullständigt, en starkare person får man leta efter! Kramisar

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3