fredag 2 mars 2012

Dagen D ....

Då har dagen kommit med ett stort D !
Idag ska vi få avlivat mina föräldrars hund Zaff ... Han har hunnit att bli 13 år och har väl åldern inne...
Beslutet är alltid svårt att ta , men man måste alltid tänka på djuret och inte på saknaden som vi människor kommer att känna . Men det är svårt , och alla som har haft ett djur vet vad jag menar , dom blir som en familjemedlem , ja som ett barn som man inte har i så många år .. Så det är med tårar i mina ögon som jag säger :
Hoppas att du sover gott Zaff ...<3

2 kommentarer:

  1. Sorgen efter ett älskat husdjur gåt icke att förklara för någon som inte upplevt det!!
    Sin hund/katt... har man okring benen hela tiden och djuret KRÄVER uppmärksamhet - både på gott och ont eller hur man ska säga. När det helt plötslig inte finns någon runt benen på en blir det SÅ TOMT!!!
    Jag tror jag förstår vad du menar.
    Att sörja en människa - det förstår ALLA men att vara helt nedtyngd av vardaglig sorg över ett djur, det är icke lika accepterat.
    Elisabet Uppsala (djur vän)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth ! Roligt att du tittar in på min blog :)
      Nej , det man upplever när man mister ett djur är det tyvärr inte alltid många som förstår . Att man sörjer och mår dåligt är liksom inte accepterat när det " bara " är ett djur som gått bort ... Kram Eva

      Radera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3