fredag 3 februari 2012

Ta hand om varandra ...

Jag går varje dag till och från jobb över denna järnvägsövergång , och den är väl inget märkvärdig i sig men för 1 år sen......

För 1 år sen när jag kom gående dit så var där polis , brandkår , ambulans , tåget stod stilla och polisen hade spärrat av ett stort område runt just detta järnvägsställe ...
En 17 årig flicka hade lagt sig på spåret när tåget kom ....
Fruktansvärt hemskt ...
Hur kan det gå så illa för en tjej som är i början på sitt liv , kände hon sig inte älskad och omtyckt , hade hon problem hemma , var det något som hon tyckte var jobbigt men hade ingen att prata med ? Ja frågorna är många men jag tänker på henne varje dag när jag går där förbi ... Hur kunde det gå så ???
Så stanna upp och lyssna om någon behöver din hjälp eller bara att du uppmärksammar eller lyssnar på henne eller honom ...
Var rädd om varandra , vi vet aldrig vad som händer i morgon ..
Tjolahopp <3

3 kommentarer:

  1. Det sum är inte så viktiga till oss kan betider världen till nån annan. Jag med försöker att förstår hur andra människa har det.

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt...
    Jag tycker vi är alldeles för dåliga bara på att ge varandra ett leende eller en vänlig blick till folk vi inte känner, det kan ju faktiskt betyda mycket för den personen vi riktar det mot.
    kram

    SvaraRadera
  3. Scott: jag jobbar med det varje dag <3
    Jess: försöker varje dag att tacka för allt som jag har och uppskatta det , livet är så skört och att leva i nuet är något vi måste tänka på :) vi har en begränsad tid på jorden tillsammans och då är det viktigt att man får ut det absolut maximala man kan varje dag , försöka att svälja det som påverkar oss så mycket men som egentligen betyder så lite ;) kramar till er ....

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3