söndag 12 februari 2012

Slakt...

Sitter och tittar på nyheterna och mår så illa att jag nästan kräks. När djur blir slaktade för att vi ska få mat . I Sverige bedövar man först djuren för att dom inte ska lida , vilket jag tycker är bra . Då känner dom inget sen vid slakten . I Frankrike , Belgien och på Irland slaktar man djuren genom att binda mulen på dom och binder upp huvudet innan man skär av halsen på dom , det kan ta upp till 11 minuter innan djuret dör av blodförlust , och under tiden så kan man se skräcken i deras ögon , hur den lider och har ont och är helt vettskrämd !!! Detta är inte OK , det är djurplågeri och ska inte behövas, år 2012 !!! Sluta handla kött från dessa länder !! Jag finner inga ord .... Mår så dåligt :(

2 kommentarer:

  1. I agree totally. I dont eat lamb because I dont like the way they are raised.

    SvaraRadera
  2. Usch.. Jag blir både ledsen o arg när jag ser sånt!! Stackars djur..

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3