onsdag 18 januari 2012

Världens bästa syster

Jag har världens bästa syster . Min syster som heter Maria läste för ett antal år sedan till sjuksköterska , vilket skulle visa sig att det hade ett syfte . Ödet skulle jag vilja kalla det syftet. Vår pappa fick 2005 annandag jul reda på att han hade en hjärntumör , han lever fortfarande och har opererats 5ggr tror jag och ett antal strålningar både i stockholm och Lund ,han har även fått höga doser av cellgifter vilket har medfört vissa besvär som han lider av i dag. Men utan min syster i sjukvården så tror jag faktiskt att pappa inte hade funnits hos oss idag , hon har ordnat och ifrågasatt sådant som en vanlig levande människa inte begriper sig på. Hon har funnits där för oss när vi har haft frågor och funderingar med svar och ett stort hjärta till oss alla . Funderar på hur alla andra ska göra sig hörda som inte begriper något eller har en anhörig inom vården ( skrämmande )Hon är min bästa vän och jag kan dela både sorg och glädje med henne , hon finns där i ur och skur, hon är det bästa jag har ( förutom mina barn givetvis ) jag älskar dig SIS !!

1 kommentar:

  1. Har inte läst detta förrän nu - o nu gråtet ja... Tack min älskade syster, ja älskar dej av hela mitt hjärta 

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3