måndag 30 januari 2012

Ärliga barn ....

Man säger ju alltid att barn är alltid så ärliga och säger vad dom tycker och tänker . Men när slutar dom med det ? Är det när man är vuxen ? Eller vi " plockar " själv bort det från dom när vi säger till dom när dom är små :" så säger man inte " ? Lär vi dom då omedvetet att inte vara ärliga till andra människor ? Jag är alltid ärlig och rak , men jag kan säga att det inte är så populärt alltid att få höra sanningen ! Jag minns en gång när jag jobbade i Malmö och en kollega till mig frågade en sak och jag sa vad jag tyckte , då säger hon till mig : " måste du vara så ärlig " men sa jag , om du frågar mig så vill du väl ha ett ärligt svar ? Hon frågade aldrig mig igen , utan gick till dom som hon visste skulle svara det hon ville höra . Är det de man vill att människor ska ljuga för en , men då måste man ju vara likadan själv , eller ? Om jag frågar någon , då vill i alla fall jag ha ett ärligt svar , eller vad tycker ni ? Tjingeling

4 kommentarer:

  1. I think being honest is best. However i also believe that if there is nothing good to say....then say nothing. I always try to not hurt someone.....sometimes that means avoiding the question.

    SvaraRadera
  2. Om du inte vill veta, fråga inte! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Evis...har räknat ut att du är Marias syster...Håller med dig i ditt inlägg,sanningar är ibland för ärliga för att vilja höras...men man vill vara sann...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Jessica : ja precis
    Lissasvita:ja jag är Marias syster och om man inte vill höra sanningen så ska man heller inte fråga ;) kramar

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att få kommentarer , det är ju halva nöjet ;) Tack snälla <3